איך בונים אקורדים לשיר? - פורום כלי נגינה פיתוח קול | מוסיקה ישראלית | גיטרה חשמלית קלאסית אקוסטית בס | כתיבת שירים
פורום כלי נגינה פיתוח קול | מוסיקה ישראלית | גיטרה חשמלית קלאסית אקוסטית בס | כתיבת שירים museit.io

פורום שיעורים קנייה ומכירה משחקים
חזור   פורום כלי נגינה פיתוח קול | מוסיקה ישראלית | גיטרה חשמלית קלאסית אקוסטית בס | כתיבת שירים > ציוד וכלי נגינה > גיטרות > טאבים ואקורדים

טאבים ואקורדים כאן תוכלו להיעזר במשתמשים אחרים על מנת למצוא טאבים, אקורדים ותווים לשירים שאתם אוהבים.

תגובה
 
הגדרות אשכול אפשרויות הצגת נושא
ישן 12-12-2012, 11:33 PM   #1 (permalink)
משתמש חדש
 

תאריך הצטרפות: Jun 2007
הודעות: 10
הודה: 3
קיבל תודה 0 פעמים ב0 הודעות
מוניטין: 0 אור מרגול נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל איך בונים אקורדים לשיר?

הבנתי שמעבר למציאת אקורדים משמיעה יש חוקיות רבה בנושא.
הבנתי שבאופן כללי אם השיר בסולם C אז לכל תו בסולם יש אקורד מותאם-C,Dm,Em,F,G,Am,Bdim.
האם זה כלל תמידי? או שיש יוצאים מן הכלל? זה לא תלוי במהלך התווים שלפני ואחרי התו?
ומתי מוסיפים אקורדים מוגדלים (aug)? ומושהים (sus)?
חוצמזה איך יודעים אילו תוספות צריך להוסיף לאקורד (Am7 וכו')?

דבר נוסף- איך יודעים האם השיר נמצא בסולם C או Am? הרי אלו אותם תווים?
ואם השיר נמצא בסולם Am, מהם האקורדים הבסיסיים אז?

ושאלה אחרונה- מתי משנים את הבס של האקורד (Am/F)?

תודה רבה רבה מראש לעונה היקר...

חנוכה שמח!
אור מרגול is offline   הגב עם ציטוט

ישן 13-12-2012, 11:40 AM   #2 (permalink)
משתמש מכור
 
הסמל האישי שלReadme2
 

תאריך הצטרפות: Oct 2007
הודעות: 943
הודה: 323
קיבל תודה 602 פעמים ב381 הודעות
מוניטין: 17 Readme2 נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

יש חוקיות לאקורדים שבסולם כמו שכתבת. תמיד תוכל לנגן כל אקורד שכל התווים שמרכיבים אותו נמצאים בסולם. זה אותו דבר לגבי אקורדים מוגדלים ומושהים, אקורדי 7, או אקורדים עם בס שונה. יש שיטה שנקראת מעגל האקורדים כדי למצוא אפשרויות לסדר אקורדים מקובל אבל עזוב את זה ולך עם האוזן כדי לא לכפות על השיר שלך תבנית שאתה לא התכוונת אליה. לגבי am או c כמו שאתה מבין זה לא משנה, כי אלה אותם אקורדים (לפעמים יקראו להם בשמות שונים אבל הם יורכבו מאותם תווים וישמעו אותו דבר בדיוק).
Readme2 is offline   הגב עם ציטוט
המשתמש מודה לReadme2 על התגובה
אור מרגול (13-12-2012)
ישן 13-12-2012, 01:03 PM   #3 (permalink)
משתמש חדש
 

תאריך הצטרפות: Jun 2007
הודעות: 10
הודה: 3
קיבל תודה 0 פעמים ב0 הודעות
מוניטין: 0 אור מרגול נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

ואם הסולם של השיר הוא לא סטנדרטי?
לדוגמה יש לי שיר בסולם מי דומיננט פריגי.
כלומר התווים הם מי, פה, סול#, לה, סי, דו, רה.
איך יוצרים התאמה בין כל תו בסולם לאקורד המתאים בד"כ?
התאמה כזו שכתבתי לעיל לסולם דו מז'ור?
אור מרגול is offline   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-2012, 02:11 PM   #4 (permalink)
משתמש מכור
 
הסמל האישי שלReadme2
 

תאריך הצטרפות: Oct 2007
הודעות: 943
הודה: 323
קיבל תודה 602 פעמים ב381 הודעות
מוניטין: 17 Readme2 נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

אני אישית מדמיין את התווים על הפסנתר בסולם ורואה מייד אילו אקורדים אני יכול לנגן. על גיטרה זה פחות אינטואיטיבי. אל תשכח שכל מודוס אפשר להתייחס אליו כאל "הטייה" של סולם טבעי אחר ומכאן שאפשר להשתמש באקורדים של אותו סולם.
Readme2 is offline   הגב עם ציטוט
המשתמש מודה לReadme2 על התגובה
אור מרגול (13-12-2012)
ישן 13-12-2012, 02:20 PM   #5 (permalink)
משתמש חדש
 

תאריך הצטרפות: Jun 2007
הודעות: 10
הודה: 3
קיבל תודה 0 פעמים ב0 הודעות
מוניטין: 0 אור מרגול נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

אפשר דוגמה במקרה הזה?
אור מרגול is offline   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-2012, 03:12 PM   #6 (permalink)
משתמש מכור
 
הסמל האישי שלReadme2
 

תאריך הצטרפות: Oct 2007
הודעות: 943
הודה: 323
קיבל תודה 602 פעמים ב381 הודעות
מוניטין: 17 Readme2 נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

אז אתה רואה את הדמיון לדו מז'ור. האקורדים ש"נדפקים" לנו בגלל הסול הם c em ו g . אז em יהפוך ל e. אקורד g יהפוך לg# מוקטן, ו c יהפוך למוגדל. כמובן שיש עוד הרבה אופציות נוספות כמו fm למשל, אבל את זה צריך פשוט למצוא בהנתן התווים. אני אישית (ויתכן כמובן שאני טועה) לא מכיר תבנית שמספקת את כל האקורדים האפשריים בצורה קלה לזכור.
Readme2 is offline   הגב עם ציטוט
המשתמש מודה לReadme2 על התגובה
אור מרגול (13-12-2012)
ישן 13-12-2012, 03:52 PM   #7 (permalink)
משתמש חדש
 

תאריך הצטרפות: Jun 2007
הודעות: 10
הודה: 3
קיבל תודה 0 פעמים ב0 הודעות
מוניטין: 0 אור מרגול נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

קודם כל תודה רבה!
אתה יודע איפה אפשר ללמוד את הדברים האלו בצורה מסודרת?
אור מרגול is offline   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-2012, 04:06 PM   #8 (permalink)
משתמש קבוע
 
הסמל האישי שלam1rb
 

תאריך הצטרפות: Oct 2011
מיקום: חולון
הודעות: 2,726
הודה: 1,325
קיבל תודה 1,857 פעמים ב1,224 הודעות
מוניטין: 15 am1rb נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

בוא נרשום את כל התוים (רשמתי פעמיים מייד תראה למה) :

a,a#,b,c,c#,d,d#,e,f,f#,g,g#,a,a#,b,c,c#,d,d#,e,f, g,g#,a

סולם מז'ורי מוגדר כסולם שלא משנה באיזה תו הוא מתחיל מרשימת התוים מעלה אבל מרווחיו הם קבועים ותמיד גם אם יתהפך העולם הם יהיו :

ttbtttb


כל סוג סולם מוגדר לפי נוסחא של t b שונה

לפי החוק הזה שמגדיר סולם מז'ורי ttbtttb אני יכול להתחיל לבנות סולם מז'ורי שמתחיל באיזה תו שבא לי מהרשימה שלמעלה ואני רק אצטרך לדלג לפי המרווחים שרשמתי ש t אומר טון כלומר זוג תוים לא עוקבים ו b אומר חצי טון כלומר צמד תוים עוקבים .

אז אם אני ארצה לבנות סולם דו מז'ור אני אתחיל בתו c ואקבל:

C-t-D-t-E-b-F-t-G-t-A-t-B-b-C

ובאופן זהה לחלוטין אם ארצה לבנות סולם פה מז'ור אני אתחיל בתו f ואקבל :

F-t-G-t-A-b-A#-t-C-t-D-t-E-b-F

ככה באופן הזה אני יכול לבנות כל סולם מז'ורי שאני רוצה אני רק צריך לבחור תו ולשמור על ttbtttb ביניהם .

מרגע שיש את תוי הסולם כתובים וזה לא משנה בכלל איזה סולם זה פריג'די מיקסולידי סטנדרטי או לא סטנדרטי - זה בכלל לא חשוב .
כדי לבנות את האקורדים מתוך הסולם אני אכתוב אותו אבחר מתוך הסולם איזה תו שבא לי להתחיל איתו ואז אוסיף את התו השלישי אחריו ואת התו החמישי אחריו


הנה התוים הראשון שלישי וחמישי בסולם C מז'ור :

1-CEG
2-DFA
3-EGB
4-FAC
5-GBD
6-ACE
7-BDF


אילו כל האקורדים המשולשים (טריאדים של סולם דו מז'ור)

אם בנוסף לתו הראשון השלישי והחמישי אוסיף גם את התו השביעי אקבל את כל אקורדי 7 (ספטקורדים)

1-CEGB
2-DFAC
3-EGBD
4-FACE
5-GBDF
6-ACEG
7-BDFA


ואם בנוסף לתו הראשון השלישי והחמישי אוסיף גם את התו ה התשיעי אקבל את כל אקורדי 9 של אותו סולם . ככה אפשר גם להוציא את כל אקורדי 11 ....


ככה מייצרים את האקורדים של הסולם מכל סולם סטנדרטי או לא סטנטדרטי או סולם שתמציא .

עכשיו מבחינת מתן השמות לאקורדים צריך לספור את התוים ברשימת כל התוים שהתחלתי ממנה :

אנחנו נראה שבאקורדים שרשמנו

לפעמים בין התו הראשון לשלישי (טרצה) יש טון וחצי ולפעמים שני טון
לטרצה של שני טון קוראים טרצה גדולה
לטרצה של טון וחצי קוראים טרצה קטנה

אם נבדוק באותה הצורה את המרווחים ביו התו הראשון לחמישי (קוינטה)
אנחנו נראה שבאקורדים הראשון עד השישי המרווח הוא 3.5 טון
ובאקורד ה שביעי המרווח הוא רק 3 טון .

לקוינטה שהמרווח שלה 3.5 טון קוראים קוינטה זכה
ולקווינטה שמרווח שלה 3 טון קוראים קוינטה מוקטנת (למרווח של 3 טון קוראים גם טריטון )

אם באקורד משולש התו השלישי הוא טרצה קטנה האקורד נקרא מינורי ויסומן באות m
אם התו השלישי הוא טרצה גדולה האקורד נקרא מז'ורי

באקורד המשולש השביעי גם הטרצה קטנה וגם הקוינטה מוקטנת אקורד משולש עם קוינטה מוקטנת יסומן כ b5 או -5 (בגיטר פרו למשל)


אז עכשו בוא ניתן לפי מה שאמרתי שמות לאקורדים המשולשים :


1-CEG נקרא C
2-DFA נקרא Dm (כי הטרצה DF היא קטנה)
3-EGB נקרא Em ----------"-----------
4-FAC נקרא F
5-GBD נקרא G
6-ACE נקרא Am
7-BDF נקרא Bmb5

עכשיו בוא ניקח את אקורדי ה 7 שרשמנו ונספור את המרווחים בין התו הראשון לתו ה שביעי (ספטימה) :

אנחנו נראה שרק באקורד הראשון הספטימה בין CB היא 5.5 טון ובאקורד הרביעי בין FE היא גם 5.5 טון וביתר חמשת האקורדים הספטימה היא של 5 טון



לספטימה של 5.5 טון קוראים ספטימה גדולה
לספטימה של 5 טון קוראים ספטימה קטנה
ולספטימה של 4.5 טון קוראים ספטימה מוקטנת (אין כזאת בסולם שלנו)

היות ולרוב אקורדי השבע שרשמנו יש ספטימה קטנה וקוינטה זכה אז נקרא להם סתם אקורדי 7
אבל לאקורד הראשון והרביעי ששם הספטימה גדולה נקרא maj7

באקרורדים מרובעים יתכן מצב שבו הקוינטה קטנה והספטימה מוקטנת
וגם מצב שבו הקוינטה קטנה והספטימה קטנה

שני האקורדים האלה בגלל הקוינטה הקטנה הם יותר קטנים מאשר אקורדים עם קוינטה זכה
אבל האקורד עם הספטימה הקטנה הוא יותר גדול מאשר האקורד עם ספטימה מוקטנת אז כדי להבדיל ביניהם
לאקורד מרובע בו הספטימה קטנה וקוינטה קטנה - נקרא חצי מוקטן
לאקורד מרובע בו הספטימה מוקטנת וקוינטה קטנה - נקרא מוקטן

באקורדי 7 שרשמנו נראה שהאקורד השביעי הוא עם קוינטה קטנה וספטימה קטנה לכן הוא יקרא - חצי מוקטן .


אז עכשיו אנחנו נעתיק את אקורדי ה 7 (ספטקורדים ) של סולם C מז'ור
וניקרא להם בשמות לפי המרווחים שספרנו ף



1-CEGB - נקרא Cmaj7 (כי הספטימה גדולה)
2-DFAC - נקרא Dm7
3-EGBD - נקרא Em7
4-FACE - נקרא Fmaj7
5-GBDF - נקרא G7
6-ACEG - נקרא Am7
7-BDFA - נקרא B חצי מוקטן ויסומן בד"כ כ Bϕ הסימון הנכון יהיה Bm7b5 (כי הספטימה קטנה והקוינטה קטנה )


בדיוק באותו אופן אפשר לבנות את כל האקורדים לכל הסולמות .

הנה רק בשביל הספורט נבנה את האקורדים של סולם פה מז'ור באותו אופן

זה הסולם :

F-t-G-t-A-b-A#-t-C-t-D-t-E-b-F

ניקח כל תו בסולם לפי הסדר ונקח את השלישי אחריו והחמישי אחריו והשביעי אחריו

ונקבל :

1-FACE שזה F משולש או Fmaj7
2-GA#DF שזה Gm משולש או Gm7
3-ACEG שזה Am משולש או Am7
4-A#DFA שזה #A משולש או A#maj7
5-CEGA שזה C משולש או C7 ( התו ה 7 הוא #A אני לא יכול לכתוב # אחרי ה A באג של הפורום )
6-DFAC שזה Dm משולש או Dm7
7-EGA#D שזה Emb5 משולש או Eϕ (שזה Em7b5 )


ציטוט:
פורסם במקור על ידי אור מרגול צפה בהודעה
ואם הסולם של השיר הוא לא סטנדרטי?
לדוגמה יש לי שיר בסולם מי דומיננט פריגי.
כלומר התווים הם מי, פה, סול#, לה, סי, דו, רה.
איך יוצרים התאמה בין כל תו בסולם לאקורד המתאים בד"כ?
עכשיו זה ברור - לא ? כל מה שכתבתי תופס גם בסולם שלך בואי נרשום אותו :

EFG#ABCDE

נתחיל לרשום את הטריאדים כלומר ניקח את תוים לפי הסדר ראשון שלישי חמישי ונראה מה יצא לנו :

EG#B נקרא E
FAC נקרא F
G#BD נקרא G#Dim
ACE נקרא Am
BDF נקרא Bmb5 או Bdim
CEG# נקרא Caug (התו החמישי הוא כמובן #G בגלל באג הוא נכתב לפני ה C )
DFA נקרא Dm

והנה בנינו את האקורדים של הסולם שלך אם נוסיף גם את התו השביעי נקבל את הספטקורידים ואם נוסיף את התו השישי במקום השביעי נקבל את הסקסטקורדים
וכך הלאה והלאה .....

אני ניסיתי להסביר את העניין כמיטב יכולתי . אני מקווה שעכשיו זה לגמרי ברור.
במידה ומכל מה שכתבתי מעלה נותר דבר מה לא ברור את מוזמנת לשאול .

לגבי מתי ואיפה לשים כל אקורד בשיר
זו כבר תורה שלימה בפני עצמה שנקראת הרמוניה
ונלמדת במגמות המוזיקה ובאוניברסיטה למי שלומד קומפוזיציה וניצוח.
רוב המוזיקאים אינם אקדמאים אבל יש להם נסיון רב וכישרון מולד ונרכש והם כבר חשים באופן טבעי איזה אקורד צריך לבוא איפה ולפעמים הם מתנסים עם כמה אקורדים ומחליטים בהתאם לאוירה ולצבע שהם רוצים לתת איזה אקורד מתאים יותר לצרכים שלהם .

יש הרבה מהלכי אקורדים והכרת המהלכים יכולה לסייע רבות בהתאמת האקורדים בכל שיר ובכל סיגנון.

יש גם ספרים שנכתבו בנושא -אם את מעוניינת להרחיב את ידיעותייך בנושא יש ספר שכתוב לדעתי מאוד יפה וברור בליוי CD שמכסה את הנושא בצורה מצויינת
Tom Kolb Chord Progression for Guitar


אמיר

נערך לאחרונה על ידי am1rb, 15-12-2012 בשעה 11:36 AM. סיבה: הוספתי גם את האקורדים של סולם פה מז'ור וגם מי דומיננטי פריגי
am1rb is offline   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-2012, 05:57 PM   #9 (permalink)
משתמש רציני
 
הסמל האישי שלelia_a
 

תאריך הצטרפות: Oct 2006
הודעות: 478
הודה: 66
קיבל תודה 91 פעמים ב74 הודעות
מוניטין: 18 elia_a נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

לגבי השאלה שלך על השינוי בבס זה הכל עניין של הבעה של השיר.

בעיקרון המנגינה קובעת את האקורדים או להיפך. כשהמנגינה על תו מסויים האקורד שינוגן חייב להכיל את התו הזה , אבל לכל תו יש המון אקורדים שמכילים אותו אז איך לבחור בדיוק את האקורד? זה כבר יותר ארוך ומורכב בשבילי להסביר. על קצה המזלג: אני יכול לנגן מנגינה(בלבד) באקורדים הבאים G D Am ואני יכול לנגן את אותה המנגינה על G Bm7 Am כי הבדל בין די לבי מינור שבע הוא בתו אחד ולכן אם התו הזה לא ממש מודגש במנגינה או בהרמוניה של השיר , תפרוט על שניהם בגיטרה שהשיר לא מנוגן ורק תשיר את המנגינה ותראה ששתיהם נשמעים לך טובים. אז מי שמלחין יבחר באיזה להשתמש וזו גם תהיה עבודה שלו לדאוג שההרמוניה בשיר תדגיש את ההבדל.

אפשר לנגן את השיר בצורה מאוד מרובעת וקבועה כמו הרבה אמנים שמאוד מאוד מצליחים שכל השיר שלהם בנוי על מנגינה על גבי הבס ושום דבר בלתי צפוי וזה כנראה מה שאנשים היום אוהבים כי זה הולך..

אבל אם אתה בא לעשות משהו מעניין אז אתה מחפש דרכים אחרות להגיד את השיר , אז כל תו שאתה מוסיף לאקורד (לא ספציפית בכלי מסויים אלא בכל ההרמוניה של השיר) נותן לך הרגשה שונה באותה השניה בשיר.

כספי , רכטר , סטיבי וונדר, פרדי מרקורי והרשימה ב"ה עוד ארוכה בחיים לא ינגנו לך יותר מאקורד אחד רגיל . זה משעמם וזה צפוי לחלוטין וזה לגמרי לא מגרד את גבולות ההבעה שמוסיקה נותנת לנו.

אז לפעמים העניין הוא להבליט דרגה אחרת באקורד בתור הבס של האקורד . באקורד E במקום בס מי לעשות בס לה במול וכו' לגבי שאר התווים באקורד.

קח למשל את השיר של הביצ' בויס god only know (מומלץ מאוד כל השיר הזה הוא משהו אחר מבחינה הרמונית\אקורדים) השיר מתחיל ב A ועובר ל E\Ab . אני מניח שהרבה נגני חובבנים פשוט מנגנים את זה כ E . תעשה ניסוי ותבדוק איך נשמע כל דבר...

וזה ידידי מה שעושה את ההבדל בין נגן בעל טכניקת על אבל פשוט לא יודע מה קורה בשיר , לנגן מקצועי ששומע שיר ומבין איך להביע אותו בצורה מושלמת. הראשון ישאר בינוני לחלוטין והשני יעלה ויתעלה בנגינתו ויכבוש את ללבות השומעים.

נערך לאחרונה על ידי elia_a, 13-12-2012 בשעה 06:07 PM.
elia_a is offline   הגב עם ציטוט
ישן 11-01-2013, 04:07 PM   #10 (permalink)
משתמש מאוד פעיל
 

תאריך הצטרפות: Jan 2013
מיקום: ירושלים
הודעות: 308
הודה: 55
קיבל תודה 89 פעמים ב85 הודעות
מוניטין: 12 barbuzim1 נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

כדי לפשט את זה:
יש שתי שיטות הגישה ההרמונית והשיטה המלודית.

השיטה ההרמונית (חשוב לציין שאני הולך לדבר רק על מקרים בהם אתה נשאר בתוך סולם אחד ולא מטייל בין סולמות או משאיל אקורדים מסולמות אחרים):
דבר ראשון שאתה צריך לזכור: אתה צריך רק שני אקורדים בשיר (שים לב שרשמתי צריך- כמו צריך לנשום, להבדיל מרוצה ללכת לסרט).
את האקורד שנותן את הגוון של השיר והאקורד שיוצר את הפיסוק של השיר.

האקורד שנותן את הגוון של השיר יהיה האקורד שאליו השיר מושך- האקורד שבו אתה רוצה לסיים את השיר. האקורד שנותן את הפיסוק יהיה חמישה תווים רחוק ממנו אבל באותו סולם (הקווינטה שלו. לדוגמה אם אנחנו בשיר שהגוון שלו הוא לה הפיסוק יהיה מי.)
כדי לראות למה אני מתכוון תנגן את יונתן הקטן בסולם דו מז'ור (סול מי מי פה רה רה דו רה מי פה סול סול סול) ותנגן בליווי לאורך כל השיר את האקורד C ואז עוד פעם אבל הפעם עם האקורד Am
לאחר מכן תמצא את הנקודות בהם אתה רוצה לשים פסיק (למשל: יונתן הקטן -פסיק- רץ בבוקר אל הגן- נקודה) בנקודה של הפסיק תעבור לאקורד שנמצא חמישה תווים מהתו שאתה מנגן. E for Am, G for C.
אתה תשים לב שהמנגינה לא השתנתה אבל משהו בתחושה של הקטע, ב"צבע" של הקטע השתנה.

את אותו הדבר תעשה עם השיר שלך וכבר יש לך את הבסיס ההרמוני.

שאר הדרגות מגיעות כהרחבה ושינוי אווירה בין שני האקורדים האלו. אתה יכול להשתמש בהן בכמה דרכים:
1) תשיר את השיר לעצמך ומחא כף בנקודה שאתה מרגיש שצריך להיות אקורד. בנקודה הזו תבדוק מה התו הספציפי ואיזה אקורד מתוך האקורדים של הסולם מכיל בתוכו את התו. מתוך האקורדים שיצאו לך בחר את האחד שנשמע לך הכי מתאים גם בהקשר של האקורדים שמסביב.
2) גישה אחרת (יותר ג'אזית) היא להסתובב בקווינטות (סי למי ללה לרה לסול לדו לפה). לכל כמה תיבות אתה יוצר שרשרת של תנועה בקווינטות מתוך האקורדים של הסולם. חשוב בסוף להגיע לפיתרון שישמע לך יפה.

הגישה המלודית:

אם אתה בודק שירים של גרין דיי או נירוונה, או RHCP, קשה למצוא היגיון של הרמוניה קלאסית במה שקורה שם, מה שכן- האקורדים יוצרים אחלה מנגינה בפני עצמם. מה שהרבה נגני גיטרה עושים זה פשוט מנגנים רצף של פאוור קורדס על הגריף, רצף שנשמע להם טוב.
אם יש לך את הסולם של השיר שלך רשום לפניך את הפאוור קורדס האופציונאליים ותטייל בינהם בצורה שתיצור מנגינה פשוטה שנשמעת לך טוב. אחרי שמצאת את הרצף הזה תדביק לכל פאוור קורד את האקורד שנגזר ממנ לפי הסולם.
זה קצת אבסטקרטי ומוזר, אבל אני מקווה שזה עוזר.
barbuzim1 is offline   הגב עם ציטוט
תגובה

הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] הינו פועל
קוד HTML הינו כבוי
Trackbacks are פועל
Pingbacks are פועל
Refbacks are כבוי

פורום המוסיקה מדורג 5 / 5 לפי 28 גולשים


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 04:53 PM.


מופעל על: vBulletin Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0
תקנות ותנאי שירות
כל הזכויות שמורות ל Musictalk 2003-2007 כל יצירה הנכתבת בפורום זה ו/או בכל פורום אחר מעוגנת בחוק זכויות היוצרים, כמצוין בתקנון הפורומים ועל- פי חוק זכויות היוצרים. אין להשתמש בכל יצירה כתובה ללא אישור בעלי הזכויות. מערכת MusicTalk.co.il אינה אחראית ולא תישא בכל אחריות למסרים, ידיעות, פרסומים מכל מין וסוג שהוא, אופי הדיונים בפורומים ותוכנם, כולם או מקצתם, והאחריות בעניין זה תחול על המשתמש/ת מפרסם/מת המידע או ההודעה, ועליו/ה בלבד. המערכת לא תישא באחריות כלשהי לנזק, תקלה, אובדן וכיוצא בזה, אשר ייגרמו, אם ייגרמו, כתוצאה מפרסום כלשהו בפורומים או במידע שבהם, ובכלל זה שימוש. האחריות על השימוש במידע הנמסר בפורומים ותוצאותיו יחולו על המשתמש/ת ועליו/ה בלבד.

  

לימודי מוסיקה | אולפני הקלטות