קיים מושג שנקרא "סולמות מקבילים" לכל סולם מזורי יש סולם מקביל מינורי
הכוונה במקביל היא שהסולם מכיל את אותם התווים גם במינורי וגם במזורי
אבל ההבדל הוא במרווחים שבסולם ובתו שמתחיל את הסולם
למשל סולם דו מזור מקביל לסולם לה מינור, בשני הסולמות יש את אותם תווים
אבל בסולם דו מזור התו שמתחיל את הסולם הוא דו ואז התו הבא רה וכו.. לפי מרווחי הסולם המזורי
ואילו בלה מינור התו הראשון בסולם הוא לה ואז סי ואז סול וכו.. התווים בשני הסולמות הם זהים אבל החוקיות של המרווחים בין תו לתו בכל סולם היא שונה. ואם לקצר את העניין אז כל אקורד מזורי שתקחי ותורידי ממנו 1 וחצי טון הארורד שתקבלי יהיה המקביל המינורי שלו.
אה נראה לי שהייתי לא קשור לשאלה שלך..
אבל בכל מקרה לגבי מה ששאלת
ברוב המקרים שיר יורכב מהקורדים של הסולם שלו. אבל לפעמים בשירים יש שינוי של סולם בתוך השיר נניח בפזמון בפעם השנייה שאז פתאום הזמרת שרה גבוה יותר אז פתאום הסולם משתנה לסולם לגבוה יותר , כל האקורדים בסולם המקורי של השיר עלו נניח טון אחד (או ירדו ) או מקרים למשל בהם יש יציאה מהסולם בכוונה כדי לתת איזה תחושה מסוימת אבל במוסיקה פשוטה כמו ישראלית משינה או כל מיני להקות רוק ישראלי מייינסטרים לרוב יעשה שימוש באקורדים של הסולם שעליו נכתב השיר.