בניית גיטרות דברו על ציוד, אלקטרוניקה, וכל מה שקשור לבניית גיטרות.
אולפן הקלטות
גיטרה |
|
|
25-10-2006, 01:04 AM
|
#1 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Apr 2006
הודעות: 1,122
הודה: 180
קיבל תודה 504 פעמים ב294 הודעות
מוניטין: 19
|
/---------------מילון מושגים-------------\
מי שרוצה יכול לערוך את הלינקים ולהכניס אותם כל התמונות קטנות.
ולעות לעוגן
תתחדשו:
1. "אורך סקאלה"(SCALE):
הסקאלה נמדדת מהמקום שבוא המיתר נוגע הנאט עד למקום שבו המיתר נוגע באוכף בגשר.
חריצת השריגים נמדדת ע"י אורך הסקאלה.
לוקחים את האורך סקאלה חוצים אותו בדיוק ל2 ומקבלים את השריג ה12.
כמובן שיש סקאלות מסורתיות כמו:
25.5" סקאלה ארוכה, גיטרות לדוגמא: פנדר סטראטוקסטר, איבנז RG
24.75" סקאלה קצרה, גיטרות לדוגמא: גיבסון לס-פול, גיבסון SG
25" גיטרות לדוגמא: PRS
27" סקאלה לגיטרות בריטון
תמונה להמחשה:
http://img209.imageshack.us/img209/8982/untitledel8.png
2. טראס רוד:
טראס רוד הוא מוט מתכת שנמצא בצוואר הגיטרה לכל אורך הצוואר.
פעולתו של הטראס ורד היא לפעול כנגד הלחץ של המיתרים ולמטרת כיוון בעתיד.
כמובן שיש כמה סוגי טראס רוד:
מסורתי – בדר"כ גיבסון משתמשים בו שהוא מוט מתכתת סינגל (יחיד)
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/0781_1lg.jpg
דאבל אקשן – זוג מוט מתכת שניתן לכוון ל-2 כיוונים 2 WAY
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/0990_1lg.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/ppstory/0975_ppstory.gif
ואת הטראס רוד Martin Style Adjustable שהוא תעלת אלומניום שבתוכנה נמצא הטראס רוד:
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/1177_1lg.jpg
בנוסף ישנו טראס רוד שאינו מתכוון ותפיקדו רק לתמוך את הצוואר כנגד לחץ המיתרים:
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/0976_1lg.jpg
3. פרט בורד:
הפרט בורד בעברית נקרא "לוח איצבוע" הפרט בורד הוא החלק עליו יושבים השריגים, בדר"כ הפרט בורד עשוי מהעצים הקשים והחלקים מבניהם.
עצים מסורתיים כגון: מייפל, רווזוד, אבוני ועצים אקזוטיים יותר כגון: וונגה, פאדוק, בובינגה, גונזלו אלווז, פווא-פרו וכו'....
4. שריגים:
ישנם כמה סוגי שריגים, מחומרים שונים ומגדלים שונים.
יש את השריגים הרגילים שהם מסגסוגת SILVER NICKEL, יש שריגים מפליז (כדוגמת WARWICK) ויש שריגים מפלדה-הרבה יותר חלקים ונוחים לבנדים ונהרסים פחות עם השנים, שריגים נורא חזקים וקשה לעבוד איתם בפרט ג'וב (עבודת שריגים-איבנו).
ישנם גדלים כמו Wide Fretwire, Medium Fretwire, Narrow Fretwire.
יש גבהים שונים.
http://www.stewmac.com/catalog/images/0146-LB_fretchart.gif
http://www.stewmac.com/catalog/images/0149-LB_fretchart.gif
http://www.stewmac.com/catalog/images/0154-LB_fretchart.gif
http://www.stewmac.com/catalog/images/0158-LB_fretchart.gif
http://www.stewmac.com/catalog/images/0150-LB_fretchart.gif
5. גשר:
הגשר הור מכלול היושב על גוף הגיטרה ומהווה בדר"כ את נקודת העיגון של המיתרים לגוף ואת נקודת השבירה של המיתר על האוכף. גשר יכול להיות בנו ממתכת, או מעץ קשה כדוגמת אבוני.
סוגי גשרים:
א. גשר קבוע: גשר ללא יכולת תנועה מקוע לגוף הגיטרה ע"י ברגים או הדבקה.
TUNE-O-MATIC
http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/4502_1sm.jpg
גשר HARD-TAIL
http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/3550_1sm.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/0093_1sm.jpg
גשר לאקוסטית
http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/4921_1sm.jpg
גשר לקלאסית
http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/5357_1sm.jpg
ב. טרמולו:
טרמולו הוא גשר בעל יכול תנועה, הטרמולו מעוגן לגוף הגיטרה ע"י ברגים ומוחזק ע"י איזון בין לחץ המיתרים ולחץ קפיצים הממוקמים בדר"כ בחלקו האחורי. קיימים אין ספור סוגי טרמולו, יתרונם הוא באותה יכולת תנועה, חסרונם היא ברגישות גדולה יותר ליציאה מכיוון, ובתחזוקה מסובכת יותר.
גשר טרמולו 6 ברגים
http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/3534_1sm.jpg
גשר טרמולו 2 ברגים
http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/3533_1sm.jpg
גשר "צף", פלויד-רוז
http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/1270_1sm.jpg
גשר "צף", קהלר
http://www.nealmoser.com/images/4%20Kahler%20bridges.jpg
גשר "צף", קהלר לבס
http://www.carvinmuseum.com/images/yearbyyear/1985/85_kahler.jpg
ג. אוכף (SADDLE):
האוכף הוא נקודת השבירה הראשונה של המיתר, לאוכף משמעות אדירה על הגיטרה, לדוגמא: אוכף שאינו ממוקם נכון יגרום לזיופים, אוכף שהלחץ שמופעל עליו ע"י המיתר אינו מספיק יזמזם או יתן סאונד עמום וללא סאסטיין. בגיטרה חשמלית ובבס ניתן לכוון את האוכפים על מנת להגיע לדיוק מירבי, בגיטרות נפח שהגשר אינו מחובר לגוף נין להזיז את הגשר כולו על מנת לכוון אינטונציה אבל בגיטרות אקוסטיות וקלאסות על האוכף להיות ממוקם בצורה שכן אין אפשרות להזיזו.
אוכף לקלאסית ואקוסטית ניתן לייצר מאותם חומרים אשר מהם מייצרים נאט
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/3559_1lg.jpg
אוכף לחשמלית
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/3090_1lg.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/4756_1lg.jpg
יחידת זנב (TAIL PIECE)
משמשת כנקודת עיגון של המיתרים לגוף.
לדוגמא:
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/5737_1lg.jpg
יכולה לשמש גם כטרמולו
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/5462_1lg.jpg
6. נאט (NUT, גשר עליון)
הנאט משמש כנקודת שבירה בתחילת לוח האיצבוע. הנאט גם הוא אחד מהנקודות החשובות בגיטרה מכיוון שיחד עם האוכף הוא קובע את אורך הסקאלה של הגיטרה, ולכן נאט שאינו ממוקם נכון יגרום לזיופים, נאט נמוך מדי יגרום לזימזומים וצליל סתום, נאט גבוה מדי יגרום לאקשן גבוה וחוסר דיוק באינטונציה. החריצים בנאט צריכים להיות מעט יותר רחבים מעובי המיתר, חריץ רחב מדי יגרום למיתר לרעוד בתוכו ולזמזם חריץ צר מדי ו/או שהמיתר יושב עמוק מידי בתוכו, או שהחריץ אינו חלק יגרום לכך שהמיתר יתפס בו ויגרום לבעיות יציאה מכיוון. נאט רגיל עושים מהחומרים הבאים:
פלסטיק: הכי זול והכי פחות טוב, נשחק יותר בקלות.
עצם: מצויין, חזק וחלק החומר העילאי היום לייצור נאט
שנהב מלאכותי: קצת פחות חזק מעצם מצויין
שנהב: אמור להיות החומר העילאי לייצור נאט, לא חוקי!!!
גרפיט: חומר מסיבי פחם, פחות חזק מעצם, יתרונו בחלקלקות שלו, מצויין ליטרות עם טמולו.
פליז (BRASS): מתכת, חזק מאוד, נותן סאונד טרבלי משהו, לא מומלץ לגיטרות עם טרמולו.
דלרין: חומר סינטטי שאמור להיות חזק ובעל תכונות שמנוניות, אמור להיות מצויין לגיטרות עם טרמולו. לא התנסתי.
מיקרה: חומר סינטטי, רך יותר מעצם אך עדיין די חזק.
אם הפנינה: חומר רך, לא משמש כל כך בגיטרות יותר למנדולינות, בנג'ו וכו'...
תמונות:
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/6000_1lg.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/1865_1lg.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/0219_1lg.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/0208_1lg.jpg
בנוסף ישנם נאט ננעל המשמש לגשרים "צפים" כדוגמת פלויד רוז וקהלר.
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/3009_1lg.jpg
סוגי נאט נוספים:
http://www.warmoth.com/guitar/images/necks/string_nut_2.gif
http://images.shopping.pathfinder.gr/10/3/0/5/5303498.jpg
http://www.timeelect.com/bk-v-11.jpg
6. פיקאפ:
פיקאפ, בגיטרה מוגברת הוא אותו חלק אשר קולט את צלילי המיתרים וגביר אותם. ישנם שני סוגי פיקאפים עיקריים, פיקאפ מגנטי ופיאזו.
פיקאפ מגנטי: מורכב ממגנט וסליל מתכת המלופף סביבו עובד על עיקרון של יצירת שדה מגנטי אשר המיתר "חותך" אותו וע"י קליטת הרעידה של המיתר הוא מתרגם אותו לצליל, ישנם שני סוגי פיקאפים עיקריים:
סינגל - בעל סליל אחד, יתרונו בסאונד קריסטלי ונקי, חסרונו, מרעיש בזמן עבודה. היום ניתן למצוא סינגלים בעלי שני מגנטים אשר מבטלים את הרעש כגון: ניוזלס של פנדר וסנסור לייס.
האמבקר - בעל שני סלילים בעלי קוטביות הפוכה המבטלת את הרעש של הסינגל (מכן שמו HUM-BACKER, כלומר חוסם את ה-HUM)
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/5422_1lg.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/images_2lg/5403_2lg.jpg
פיאזו: פיאזו עובד על עיקרון של קליטת הרעידות של המיתר דרך האוכף
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/1263_1lg.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/3510_1lg.jpg
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/5443_1lg.jpg
תודה לצחי שערך והוסיף חומר.
|
|
|
21 המשתמשים הבאים מודים לBully על התגובה המועילה
|
ami85t (27-12-2008),
amit 100 (20-09-2008),
AmitSadras (06-11-2008),
dragonoracle (20-05-2009),
dudi.g (25-08-2008),
ירון נאור (16-12-2008),
G n' R (18-04-2009),
gal76 (04-05-2010),
In-Bloom (10-08-2012),
metal123a456 (17-06-2009),
metalic_bluz (18-10-2008),
metallicaismylife (29-07-2008),
miron-dvir (15-04-2018),
Mr.Kite (28-01-2010),
natankk1 (29-08-2008),
reddevil002 (21-02-2010),
rqax (27-11-2008),
shaij (25-10-2008),
shlomo770 (03-07-2008),
Tinky Winky (04-03-2009),
רונסול D: (30-04-2009)
|
25-10-2006, 10:53 AM
|
#2 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jan 2006
מיקום: קריית ים
הודעות: 1,131
הודה: 0
קיבל תודה 3 פעמים ב2 הודעות
מוניטין: 20
|
|
|
|
25-10-2006, 03:12 PM
|
#3 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jul 2005
הודעות: 14,407
הודה: 3,379
קיבל תודה 2,322 פעמים ב1,445 הודעות
מוניטין: 33
|
ישר כוח אחי!
עבודה מצוינת!
|
|
|
25-10-2006, 03:27 PM
|
#4 (permalink)
|
משתמש מאוד פעיל
תאריך הצטרפות: Jan 2006
הודעות: 207
הודה: 0
קיבל תודה 2 פעמים ב2 הודעות
מוניטין: 19
|
עבודה טובה!
אבל דבר אחד, שנה את הפונט בבקשה למשהו יותר "ידידותי" .
|
|
|
המשתמש מודה לGnr על התגובה
|
|
25-10-2006, 03:41 PM
|
#5 (permalink)
|
משתמש מאוד פעיל
תאריך הצטרפות: Jun 2005
הודעות: 194
הודה: 0
קיבל תודה פעם אחת במודעה אחת
מוניטין: 19
|
תודה רבהההההההההההההההההההה
|
|
|
המשתמש מודה לYuval15 על התגובה
|
|
27-10-2006, 10:04 PM
|
#6 (permalink)
|
משתמש מאוד פעיל
תאריך הצטרפות: May 2006
מיקום: מעלה אדומים
הודעות: 288
הודה: 0
קיבל תודה 2 פעמים ב2 הודעות
מוניטין: 18
|
פששש,עבודה יפה,עזרתם מאוד!
|
|
|
המשתמש מודה לaaustin על התגובה
|
|
15-12-2006, 12:19 AM
|
#7 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jun 2006
הודעות: 1,674
הודה: 1
קיבל תודה 9 פעמים ב9 הודעות
מוניטין: 19
|
מה זה גריין שמעתי כבר הרבה פעמים שאנשים אומרים את זה
|
|
|
המשתמש מודה לboazderi על התגובה
|
|
15-12-2006, 08:08 PM
|
#8 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jul 2005
הודעות: 14,407
הודה: 3,379
קיבל תודה 2,322 פעמים ב1,445 הודעות
מוניטין: 33
|
|
|
|
המשתמש מודה לGuitarBoy על התגובה
|
|
16-12-2006, 03:15 PM
|
#9 (permalink)
|
מנהל פורום גיטרות
תאריך הצטרפות: Nov 2006
מיקום: הרצליה
הודעות: 115
הודה: 0
קיבל תודה פעם אחת במודעה אחת
מוניטין: 18
|
בגלל הבדל הפונט יש לי תחושה שזה לקוח ממקור אחר. האתר אינו תומך בפלגריזם (גניבה ספרותית). אנא תן קרדיט למחבר המקורי.
|
|
|
המשתמש מודה לHiResch על התגובה
|
|
20-12-2006, 03:47 PM
|
#10 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jun 2006
הודעות: 1,674
הודה: 1
קיבל תודה 9 פעמים ב9 הודעות
מוניטין: 19
|
הוא המחבר המקורי עם עוד משהוא
|
|
|
המשתמש מודה לboazderi על התגובה
|
|
הגדרות אשכול |
|
אפשרויות הצגת נושא |
תצוגה לינארית
|
חוקי משלוח הודעות
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
קוד HTML הינו כבוי
|
|
|
|
|