שאלה בקשר לקומפרסור.. - פורום כלי נגינה פיתוח קול | מוסיקה ישראלית | גיטרה חשמלית קלאסית אקוסטית בס | כתיבת שירים
פורום כלי נגינה פיתוח קול | מוסיקה ישראלית | גיטרה חשמלית קלאסית אקוסטית בס | כתיבת שירים museit.io

פורום שיעורים קנייה ומכירה משחקים
חזור   פורום כלי נגינה פיתוח קול | מוסיקה ישראלית | גיטרה חשמלית קלאסית אקוסטית בס | כתיבת שירים > ציוד לאולפן ומיחשוב > ציוד אולפני

ציוד אולפני כאן אפשר לדבר על מיקרופונים , מוניטורים פריאמפים , סינתיסייזרים , מיכשור חיצוני

תגובה
 
הגדרות אשכול אפשרויות הצגת נושא
ישן 06-10-2011, 12:01 PM   #1 (permalink)
משתמש מאוד פעיל
 

תאריך הצטרפות: Oct 2011
מיקום: חיפה
הודעות: 116
הודה: 8
קיבל תודה 11 פעמים ב11 הודעות
מוניטין: 13 neorie נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל שאלה בקשר לקומפרסור..

שלום
אני מקליט שירה עם קונדנסר שמחובר לפרה לקומפרסור (dbx 166xl) לכרטיס קול
אני שר בעוצמות שמשתנות מאוד. אני רוצה לשמוע את עצמי באותו עוצמה כמה שאפשר לכן אני מקמפרס הרבה.. הבעיה שנעלמים תדרים בקימפרוס, וזה כאילו חונק לי את הקול. הסאונד נהרס.

איזה הגדרות הכי טובות ובמה להשתמש בכדי לשמור על הסאונד, על הדינמיות.. ?
וגם לשמור על עוצמה אחידה כמה שאפשר..

תודה רבה!!
neorie is offline   הגב עם ציטוט

ישן 06-10-2011, 03:38 PM   #2 (permalink)
משתמש מאוד פעיל
 
הסמל האישי שלRyonI
 

תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ת"א-יפו
הודעות: 318
הודה: 14
קיבל תודה 69 פעמים ב62 הודעות
מוניטין: 16 RyonI נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

א. על פניו נשמע כי המפתן (threshold) אצלך נמוך ולכן מנחית לך סאונד מדציבלים נמוכים יחסית. ידוע כאחד הגורמים לחיתוך תדרים. לצד סיכוי שגם יחס (RATIO) גבוה מדי.

ב. טרם שימוש בקומפרסור מומלץ מאוד להעביר קודם LINE ללא קומפרסיה, דרך bypass (או לחילופין ע"י 1:1 RATIO*)
באופן הזה אפשר לאזן את הגיין שמגיע מהפרה כמו שצריך. ברגע שהגיין המקורי לא מאוזן הוא עלול לגרום לעיוותי פיק או ל"חנוק" תדרים במקרה של גיין נמוך מדי.

ג. באופן כללי קומפרסיה אינה מומלצת לשימוש מוגזם.
זה נכון שקומפרסורים שונים נותנים עיצוב דינאמי מסוים לצליל, וכאלה, בעיקר הקומפרסורים הקלאסים (מנורות) נותנים ניחוח ואווירה מיוחדת. עם כל זה, בסופו של דבר קומפרסיה נועדה לתקן את הסאונד.
שימוש מוגזם וקו מחשבה שזה מה שיהפוך צליל גרוע לטוב- זו אחת הטעויות הכי בסיסיות ש(לדעתי) קיימות בעבודה עם מעצבי דינאמיות צליל.

ד. אין כזה דבר "ההגדרות הכי טובות".
אם היו הגדרות כאלה - כנראה שלא היו בונים קומפרסורים עם 10 מכוונים ידניים על ערוץ אחד.
לכל שימוש, אם זה קול אדם, גיטרה, בס, תופים, פסנתר יש בדר"כ קונפיגורציות ספציפיות.
וגם לכל תחום יש נגזרות רבות. לדוגמה בקול אדם יש הבדל בין קול גברי לנשי ובין כל זמר מסוים לאחר. בתופים מעבר לקונפיגורציות בסיסיות לרוב מתאימים מאפיינים מסוימים כמו נק' שחרור לקצב התיפוף עצמו כדי שהסאונד "יזרום" כראוי ולא ישמע קטוע. וכדומה...

מומלץ מאוד לעיין בספר והמלצות היצרן של ה-dbx. אני מניח שיש שם טבלאות עם כיולים בסיסיים לכל שימוש.

אצלי ב-CL-1 לשימוש ווקאלי כללי אני מכייל:
Gain = +2
Ratio = 5-6:1
Theshold= קצת פחות ממינוס 10
תקיפה ושחרור מאופסים.

תנסה לכייל באופן בסיסי ומשם תלך על פי הצורך והכי חשוב- עפ"י השמיעה והתחושה.
אני לא חושב שאפשר מכאן, דרך פורום להמליץ לך על כיול מאוד מסוים כי זה משתנה בין ציוד סובב לאחר ובין אם משתמש אחד לשני. בסה"כ לכולנו יש טעם, לעיתים מיוחד- וטוב שכך.
כפי שאמרתי מקודם, אני מדגיש: שימוש לא סביר בקומפרסור הוא בדר"כ לא רעיון טוב. הרעיון לעשות שימוש מינימלי בו כך שרק יתקן קלות ויחליק מה שצריך. לא מעבר.
בדרך התוצאות הטובות מופקות ממקור הסאונד (השירה עצמה- הכי חשוב!), שימוש נכון וסביר במכשור; בדר"כ לא הרבה מעבר לכיול בסיסי בקומפרסור ו-De-ess. אני אף פעם לא ממליץ על הרבה מעבר לזה.


מקווה שעזרתי
בהצלחה

נערך לאחרונה על ידי RyonI, 06-10-2011 בשעה 03:46 PM.
RyonI is offline   הגב עם ציטוט
המשתמש מודה לRyonI על התגובה
neorie (06-10-2011)
ישן 06-10-2011, 04:10 PM   #3 (permalink)
משתמש מאוד פעיל
 

תאריך הצטרפות: Oct 2011
מיקום: חיפה
הודעות: 116
הודה: 8
קיבל תודה 11 פעמים ב11 הודעות
מוניטין: 13 neorie נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

תודה על ההשקעה :)

אני אגיד לך מה..
אני מכוון מאוד דומה לשלך את הקומפרסור. פשוט הדחיסה לא ממש מספיקה כדי לאזן עומצה כמו שאני רוצה..
הסאונד יוצא מהפרה טוב! בדקתי את זה. יש פשוט סאונד של קימפרוס חזק (חנוק ,מאומץ).
אני יודע שיש הגבלות בכל דבר אבל הקטע שאני שומע שירים מכל מיני הופעות (שאף אחד לא עורך את הגלים שלהם בו זמנית) או כל מיני הקלטות שגם אם הם צורחים או לוחשים זה נשמע פשוט טוב, דינאמי! ווליום אחיד!
ואני משתגע איך עושים את זה?

אני לא שם את ה thresh' נמוך מידי..
אם אני מקמפרס 6:1 זה סבבה אבל לא מספיק. אם אני מעלה ratio אז מתחילים כל הצרות שהזכרתי :)

תודה שוב!
neorie is offline   הגב עם ציטוט
ישן 06-10-2011, 08:49 PM   #4 (permalink)
משתמש מאוד פעיל
 
הסמל האישי שלRyonI
 

תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ת"א-יפו
הודעות: 318
הודה: 14
קיבל תודה 69 פעמים ב62 הודעות
מוניטין: 16 RyonI נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

כאמור קצת קשה מהפורום לכוון אותך כאשר אין נוכחים פיזית בעת הביצוע.
אם תוכל להעלות דוגמה לשמיעה זה יעזור (חלקית אבל גם משהו).

בכל מקרה, באופן כללי:
שירה בתחום עוצמות רחב היא אתגר לא רק למשתמשים ביתיים.
ברגע שאתה מתאר קבלת "סאונד של קימפרוס חזק" זה מעלה שאלות על אופן הביצוע על מקור הסאונד שהוא "חומר הגלם" של הקומפרסור; או בקיצור: אופן השירה והמיקרופון.
מס' דגשים שאני יכול לתת בנושא
:
1. שימוש במיק' מתאים. מה לעשות- לא כל קונדנסר מתאים לתחום עוצמות גבוהות.

2. פוזיציה נכונה מול המיקרופון. בדר"כ לשירה בעוצמה גבוהה מומלץ 3 אינצ' לפחות - בהתאם לזמר ועוצמתו.

3. miking arrangement- רק על הנושא הזה אפשר לכתוב ספר.
בגדול מדובר על פוזיציות מיקרופונים וזוויות. חלק יגידו לך למקם מיקרופון א' עם דיאפרגמה גדולה 4 אינצ' מול הפה ועוד דיאפרגמה קטנה מעל הזמר. חלק יגידו קונדנסר אחד הפוך בזווית 3 וכו' וכו'..
בקיצור צריך ללמוד את האופציות ולנסות בפועל. בסופו של דבר אתה היחיד בעולם שיכול להחליט מה טוב לך. מאוד דומה לפוזיציות מיקרופונים מול רמקול 12 בהגברת גיטרות- כל מיקום וזווית יביאו לתוצר סאונד אחר.

4. פופ-פילטר- נשמע לעיתים שולי אך כל פ' או ב', גם בדיבור, יורה צרור לחץ על הדיאפרגמה מה שיוצר CLIP שגורר גם קומפרסיה חזקה. עוזר גם בלי קשר לב' ופ'.
למעשה המיקרופונים שאתה שומע בהופעות ו-reinforcement, שהינם דינאמיים, כוללים כבר בדר"כ שתי שכבות ספוג אקוסטי (acoustic foam filter). מאוד משפר את עמידות המיקרופון מול עוצמת שירה חזקה. לא לשכוח גם שבהקלטות והופעות ישנם אנשים שאחראיים על הסאונד בכל עת. בבית זה one man production מה שיוצר לא מעט אתגר.

לדעתי זה אחד המפתחות לאיזון בעת שירה עוצמתית.
אני אישית משתמש בפילטר קלאסי המגיע עם הניומן 67 המקורי. פלא.

5. שוב- א. שימוש נכון ומתון במעצבים דינאמיים ועיבוד. ב. עבודה על אופן השירה.
אני מתעקש על הנקודה הזו כי זה לב העניין. כמעט כל משתמש עובר את ה"מעגל ההתלהבות" בשימוש מוגזם עם ציוד. בין אם הפרזה בקומפרסיה, אפקטים ו-EQ.
לא יעזור- בסופו של דבר הפשטות מנצחת!

תשאל בפורום בניית גיטרות; אם תביא לבונה גיטרות חומרי גלם לא איכותיים כמו קרש, mdf או סיבית - גם אם יהיה מיומן ויהיה לו את הציוד הכי טוב שיש- ספק אם יצליח להוציא גיטרה איכותית.
לעומת זאת אם תביא חומר גלם כמהגוני, אלדר - גם בונה עם ציוד מנימליסטי יכול להוציא גיטרה איכותית (מניסיון :).

בקיצור ולעניין - שימוש נכון ומתון במכשירים. עבודה על מקור הסאונד (חומר הגלם) וכמה שיותר ניסיונות ללימוד עצמי והתנסות. אין מחיר לניסיון במיוחד בתחום כמו הפקת סאונד.

עריכה:
שכחתי לשאול: ניסית לשחק עם ה-input/output בקומפרסור?

לילה טוב

נערך לאחרונה על ידי RyonI, 07-10-2011 בשעה 08:02 AM.
RyonI is offline   הגב עם ציטוט
המשתמש מודה לRyonI על התגובה
neorie (10-10-2011)
ישן 07-10-2011, 09:09 AM   #5 (permalink)
משתמש קבוע
 
הסמל האישי שלsharonzaz
 

תאריך הצטרפות: Dec 2009
מיקום: דרום אפריקה
הודעות: 1,503
הודה: 42
קיבל תודה 451 פעמים ב302 הודעות
מוניטין: 16 sharonzaz נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

יש לי את הקומפרסור הנל ולמרות שהוא לא רע בכלל, הוא אכן מקמפרס באופן מאוד לא מוסיקלי
בכיוונים קיצוניים.
הבעיה הזו דומה בקומפרסורים רבים וקשה למצוא אחד שעושה זאת ללא תופעות לוואי כאלו.

אכן, שימוש מתון, ואולי שינוי בגישה לשירה יעזרו ויתרמו לשיפור.

ציטוט:
אין מחיר לניסיון במיוחד בתחום כמו הפקת סאונד.
המשפט הזה שווה מליון דולר!
sharonzaz is offline   הגב עם ציטוט
המשתמש מודה לsharonzaz על התגובה
neorie (10-10-2011)
ישן 09-10-2011, 12:12 PM   #6 (permalink)
משתמש מאוד פעיל
 

תאריך הצטרפות: Oct 2011
מיקום: חיפה
הודעות: 116
הודה: 8
קיבל תודה 11 פעמים ב11 הודעות
מוניטין: 13 neorie נמצא בדרך המלך
ברירת מחדל

אני אנסה להעלות קטע שיהיה יותר קל להבין (אולי)
אני יודע שזה קשה ככה בלי להיות נוכח.

יש מצב שהקומפרסור הזה ספציפית לא מתאים לקימפרוס חזק למרות שאני רואה הרבה אולפנים שמשתמשים איתו.. (באתרים של אולפנים יש ציוד האולפן)

אני חושב שהמייק כן עומד בזה (בעוצמה) כי כאשר אני לא מקמפרס חזק אז יש סאונד טוב. זה אומר שזה קורה אחרי המיקרופון.

פופ פילטר יש לי וזה אכן עוזר

דרך אגב, איכות הפופ משנה כל כך?

אני לא חושב שאני עושה שימוש מוגזם עם ציוד. זה רק הקומפרסיה שמאוד מתבקשת אצלי לפי דעתי.

עם ה output ניסיתי אבל זה לא אמור לשנות כי העיבוד סאונד קורה לפניו. הוא רק מגביר את מה שעובד. זה כמו הגברה אחרי הכל..

כנראה שאני אצטרך להמשיך לנסות עוד ועוד :) למרות שעשיתי זאת לא מעט.
בסופו של דבר מה שאני עושה זה לקמפרס פעמיים פעם אחת עם החיצוני ופעם נוספת בתוכנה..
זה עוזר קצת.

תודה ענקית לכם!
אני אקליט בקרוב קטע ואעלה.. איך מעלים? חח

נערך לאחרונה על ידי neorie, 09-10-2011 בשעה 12:29 PM.
neorie is offline   הגב עם ציטוט
תגובה

הגדרות אשכול
אפשרויות הצגת נושא

חוקי משלוח הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] הינו פועל
קוד HTML הינו כבוי
Trackbacks are פועל
Pingbacks are פועל
Refbacks are כבוי

פורום המוסיקה מדורג 5 / 5 לפי 28 גולשים


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 01:21 PM.


מופעל על: vBulletin Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.1.0
תקנות ותנאי שירות
כל הזכויות שמורות ל Musictalk 2003-2007 כל יצירה הנכתבת בפורום זה ו/או בכל פורום אחר מעוגנת בחוק זכויות היוצרים, כמצוין בתקנון הפורומים ועל- פי חוק זכויות היוצרים. אין להשתמש בכל יצירה כתובה ללא אישור בעלי הזכויות. מערכת MusicTalk.co.il אינה אחראית ולא תישא בכל אחריות למסרים, ידיעות, פרסומים מכל מין וסוג שהוא, אופי הדיונים בפורומים ותוכנם, כולם או מקצתם, והאחריות בעניין זה תחול על המשתמש/ת מפרסם/מת המידע או ההודעה, ועליו/ה בלבד. המערכת לא תישא באחריות כלשהי לנזק, תקלה, אובדן וכיוצא בזה, אשר ייגרמו, אם ייגרמו, כתוצאה מפרסום כלשהו בפורומים או במידע שבהם, ובכלל זה שימוש. האחריות על השימוש במידע הנמסר בפורומים ותוצאותיו יחולו על המשתמש/ת ועליו/ה בלבד.

  

לימודי מוסיקה | אולפני הקלטות