ציוד אולפני כאן אפשר לדבר על מיקרופונים , מוניטורים פריאמפים , סינתיסייזרים , מיכשור חיצוני |
|
|
01-09-2011, 12:32 AM
|
#1 (permalink)
|
משתמש חדש
תאריך הצטרפות: Nov 2010
הודעות: 12
הודה: 0
קיבל תודה 0 פעמים ב0 הודעות
מוניטין: 0
|
[שאלה] מה דעתכם על קונדנסר ברינגר c-3
היי,
לא מזמן השתדרגתי בכרטיס קול Lexicon Lambda שמאפשר לי להשתמש במקרופוני קנודנסר בגלל שיש לו כוח פנטום..
קניתי גיטרה אקוסטית מוגברת מקצועית מה שהוריד את התקציב שנשאר לי למקרופון
אני מדבר על תקציב של עד 500 שקל בערך...
השאיפה שלי היא ליצור סאונד סבבה לווקאלס וROOM לאקוסטית..
ברינגר C-3 יוכל לתת לי תוצאות שיהיו סבבה?
תודה :)
|
|
|
01-09-2011, 01:46 PM
|
#2 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jun 2006
הודעות: 1,030
הודה: 2
קיבל תודה 142 פעמים ב140 הודעות
מוניטין: 19
|
קודם כל, חבל שלא התייעצת כאן לפני שקנית את הלמבדה... הלמבדה, לצערי, הוא לא שדרוג.
הוא בזבוז כסף, ואם היית עובר על כמה פוסטים כאן, היית נתקל בזה בוודאות. מצטער, אבל
אם אתה עדיין יכול להחליף אותו או להזדכות עליו זה הזמן.
לגבי המיק', תלויי בגודל החדר. לחללים קטנים לא מטופלים אקוסטית, רצויי לרכוש קונדנסר דיאפרגמה קטנה עם מנגנון סינון תופעות ורעשי אקוסטיקה גרועה ופידבקים. רצויי להמתין מעט, לחסוך ולרכוש את ה- M2 או
PL-84-S EV שיתנו ביצועים טובים יותר בסביבת האולפן הביתי מהסיבה הפשוטה שהם תובעניים פחות מבחינת סביבת ההקלטה (לעומת מיק'ז גדולים) בכל הקשור לאיכות האות הנכנס, עוצמתו ושקיפותו.
בכל אופן, ה-C3 הוא קונדנסר טוב מאוד (למרות שרמות הרעש העצמי הגבוה יחסית מורגשות בעוצמות הגברה בינוניות עד גבוהות, ובמיוחד כשהפרה-אמפ לא משהו, כמו בלמבדה ) שיבוא לידי ביטויי במיטבו אם תספק לו סביבת הקלטה נאותה.
|
|
|
01-09-2011, 07:35 PM
|
#3 (permalink)
|
משתמש חדש
תאריך הצטרפות: Nov 2010
הודעות: 12
הודה: 0
קיבל תודה 0 פעמים ב0 הודעות
מוניטין: 0
|
קניתי את הלמבדה מחבר במחיר זול - הכוונה לא במחיר מלא
וזה שידרוג מהאלפה של לקסיקון שהיה לי ממקודם (שאין לו כוח פאנטום)
איזה כרטיס קול היית ממליץ לי לקנות? (שנותן כוח פאנטום? - שאני לא אצטרך Pre-Amp) בהנחה שהתקציב שלי הוא 1200 ש"ח לכרטיס+מקרופון
לא שווה לי כבר להשאר עם הלמבדה עד שאני אשיג תקציב גדול יותר? (מצד שני - אני לא רוצה להשאר עם מיקרופון דינמי מעפן עד שאני אגדיל את התקציב....)
החדר עצמו הוא חדר גדול (33-35 מ"ר עם רהיטים - זהו חדר שינה כשפינה מוקדשת לאיזור המוזיקה עם שולחן וכל המגברים), אבל אני אצור למקרופון משהו כמו בתמונה פה עם ספוגים אקוסטיים:
האם זה ייצור סביבת הקלטה נאותה? ומה הכוונה לרעש עצמי? תודה!
|
|
|
02-09-2011, 03:20 AM
|
#4 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jun 2006
הודעות: 1,030
הודה: 2
קיבל תודה 142 פעמים ב140 הודעות
מוניטין: 19
|
דבר ראשון, אתה צריך לחסוך לכרטיס טוב יותר, כי 1200 ש"ח למיק' וכרטיס יחד זה לא לעניין.
בא נאמר שכדי להשתדרג באמת, אתה צריך לפחות תקציב כפול מזה, ואם כך פני הדברים, מוטב לך להמתין עם השדרוג.
פינת ההקלטה שמתוארת בתמונה היא לא תחליף אמיתי לסביבה אקוסטית ולכן, לא היתי מציע לבנות עליה כפיתרון גורף. היא יכולה לצמצם במידת מה את נזקי האקוסטיקה הרעה, אבל לא לספק אמינות מופלגת.
לכן, אני מלכתחילה ממליץ למשתמשים החדשים לקנות ציוד שיתאים לסביבתם אם סביבתם לא יכולה להתאים את עצמה לציוד.
רעש עצמי הוא סך הרעש שרכיבי המיק' ו\או המעגל האלקטרוני שלו (או של כל מכשיר אחר) מייצרים מעצם פעולתם . ככל שהוא נמוך יותר, כך איכות האות (במיוחד בהגבר חזק) תהיה טובה ונקייה יותר. יחס אות לרעש נמדד ב-spl ולכן, כשקונים אמצעי קלט\פלט, יש לשים לב לנתון הזה. ככל שה-spl בעל ערך גדול יותר, כך הרעש העצמי יהיה נמוך יותר והאיכות טובה יותר.
|
|
|
02-09-2011, 04:56 PM
|
#5 (permalink)
|
משתמש מתחיל
תאריך הצטרפות: Mar 2011
הודעות: 52
הודה: 10
קיבל תודה 0 פעמים ב0 הודעות
מוניטין: 14
|
ranroby76 תגיד מה אתה אומר על הסדרה החדשה של לקסיקון IoniX U22 ?
Product: I-ONIX U22 | Lexicon Pro
|
|
|
02-09-2011, 07:13 PM
|
#6 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jun 2006
הודעות: 1,030
הודה: 2
קיבל תודה 142 פעמים ב140 הודעות
מוניטין: 19
|
ה-u22 הוא בעצם אחד המוצרים הראשונים הרציניים של לקסיקון . הדור הקודם לו לא שווה איזכור , אבל סדרת ה-u דווקא עשתה חייל בעולם האולפנים הביתיים גם מבחינה עיצובית וגם מהבחינה הטכנית-מקצועית .
בגדול מדובר במוצר בסיסי מאוד מבחינת פיצ'רים , אך איכות ההרכבה , הממירים , הפרה-אמפים , ההתבססות על פלטפורמת usb2 והחומרים ממנו הוא בנויי, הופכים אותו לקנייה לא רעה בכלל .
החסרונות שלו הם ההתקמצנות בכמות וסוג הכניסות \ יציאות, טכנולוגיית המרה מזדקנת מעט וחוסר האפשרות להפעילו ללא שנאי (כלומר, לא אפקטיבי במשימות ניידות) , אבל כשהוא כבר עובד בתנאים האופטימיליים שלו , הוא נשמע (ונראה ) מצויין .
|
|
|
המשתמש מודה לranroby76 על התגובה
|
|
11-09-2011, 12:29 AM
|
#7 (permalink)
|
משתמש מתחיל
תאריך הצטרפות: Sep 2011
הודעות: 52
הודה: 2
קיבל תודה פעם אחת במודעה אחת
מוניטין: 13
|
ציטוט:
פורסם במקור על ידי ranroby76
דבר ראשון, אתה צריך לחסוך לכרטיס טוב יותר, כי 1200 ש"ח למיק' וכרטיס יחד זה לא לעניין.
בא נאמר שכדי להשתדרג באמת, אתה צריך לפחות תקציב כפול מזה, ואם כך פני הדברים, מוטב לך להמתין עם השדרוג.
פינת ההקלטה שמתוארת בתמונה היא לא תחליף אמיתי לסביבה אקוסטית ולכן, לא היתי מציע לבנות עליה כפיתרון גורף. היא יכולה לצמצם במידת מה את נזקי האקוסטיקה הרעה, אבל לא לספק אמינות מופלגת.
לכן, אני מלכתחילה ממליץ למשתמשים החדשים לקנות ציוד שיתאים לסביבתם אם סביבתם לא יכולה להתאים את עצמה לציוד.
רעש עצמי הוא סך הרעש שרכיבי המיק' ואו המעגל האלקטרוני שלו (או של כל מכשיר אחר) מייצרים מעצם פעולתם . ככל שהוא נמוך יותר, כך איכות האות (במיוחד בהגבר חזק) תהיה טובה ונקייה יותר. יחס אות לרעש נמדד ב-spl ולכן, כשקונים אמצעי קלטפלט, יש לשים לב לנתון הזה. ככל שה-spl בעל ערך גדול יותר, כך הרעש העצמי יהיה נמוך יותר והאיכות טובה יותר.
|
מחזק מאוד את מה שהוא אמר. ה - c3 מבחינתי קצת אכזבה. תחשוב שתשקיע את ה - 500 שקל ותשמע ככה. ברינגר נחמדים במכיר באיכות במיוחד ב - c3 קצת פחות... תחסוך קצת אל תרוץ לקנות סתם...
|
|
|
11-09-2011, 09:08 AM
|
#8 (permalink)
|
משתמש חדש
תאריך הצטרפות: Nov 2010
הודעות: 12
הודה: 0
קיבל תודה 0 פעמים ב0 הודעות
מוניטין: 0
|
ציטוט:
פורסם במקור על ידי musicpopman
מחזק מאוד את מה שהוא אמר. ה - c3 מבחינתי קצת אכזבה. תחשוב שתשקיע את ה - 500 שקל ותשמע ככה. ברינגר נחמדים במכיר באיכות במיוחד ב - c3 קצת פחות... תחסוך קצת אל תרוץ לקנות סתם...
|
ואם אני אחסוך ואני אקנה את ה rode nt1-a?
אני מסכים איתך שזה לא תקציב גבוה אבל אני משקיע עכשיו במיקרופון מעולה (rode) אבל זה בא על חשבון משהו אחר כמו אקוסטיקה (vicoustic flexi screen כזה)
במילים אחרות, אתה אומר שעדיף לי להשקיע עכשיו במקרופון טוב ולקנות את שאר הציוד יותר מאוחר מאשר לקנות עכשיו מיקרופון בתקציב נמוך ולקנות הכל במכה....?
|
|
|
11-09-2011, 05:43 PM
|
#9 (permalink)
|
משתמש קבוע
תאריך הצטרפות: Jun 2006
הודעות: 1,030
הודה: 2
קיבל תודה 142 פעמים ב140 הודעות
מוניטין: 19
|
ה-nt1a הוא מיק מצויין לתקציב שלו, אבל לא מתאים לחללים קטנים ולא מטופלים אקוסטית, כי הדיאפרגמה שלו גדולה. קח את השיקול הזה בחשבון.
מעבר לזה, מיק' טוב ללא פרה-אמפ טוב וממירים טובים זה כמו סוס מירוץ מצויין ללא רוכב מקצועי שיוציא ממנו את המיטב על המסלול. אני מציע לרכוש את הכי הטוב שהכסף שלך יכול לקנות, גם אם תקנה כל דבר בנפרד ותמתין מעט עד להשלמת כל מלאי הציוד הדרוש. תתחיל במיק' (אני מאוד ממליץ לך ללכת על אחד מאלה שרשמתי. אם התקציב גדל קצת מאז, לך על ה-rode s1 ) ונסה לעבוד בינתיים עם הכרטיס הקיים. כך לפחות לא יתעכב תהליך הלמידה ורכישת הנסיון שלך בהקלטות. בהזדמנות הבאה , שדרג גם את הכרטיס.
|
|
|
11-09-2011, 05:47 PM
|
#10 (permalink)
|
משתמש מתחיל
תאריך הצטרפות: Sep 2011
הודעות: 52
הודה: 2
קיבל תודה פעם אחת במודעה אחת
מוניטין: 13
|
ציטוט:
פורסם במקור על ידי or_mayo
ואם אני אחסוך ואני אקנה את ה rode nt1-a?
אני מסכים איתך שזה לא תקציב גבוה אבל אני משקיע עכשיו במיקרופון מעולה (rode) אבל זה בא על חשבון משהו אחר כמו אקוסטיקה (vicoustic flexi screen כזה)
במילים אחרות, אתה אומר שעדיף לי להשקיע עכשיו במקרופון טוב ולקנות את שאר הציוד יותר מאוחר מאשר לקנות עכשיו מיקרופון בתקציב נמוך ולקנות הכל במכה....?
|
בתור אחד שמתעסק הרבה בוואקלים, אני יכול להגיד לך שאין מה לעשות קשה מאוד לחסוך לדברים האלה, אבל כמו העבודה גם החיסכון בקניית הציוד. לא כולנו התברכנו במשכורות שמנות. ואין מה לעשות צריך סבלנות גם לזה. אין סוף לקניית אביזרים לאולפן ותחום כמו מוזיקה / וידאו וכדומה המתייחס לאולפנים תמיד יהיה דינמי ואין כזה דבר מושלם.
אדיוט מי שיגיד לך : "יש לי אולפן מושלם" = כי בעצם הוא מפסיק לבקר את עצמו ובכך לא ישאף להשתדרג! תמיד תשאף לעוד גם בעבודות וכמובן גם בציוד שלך. אני מודע מאוד וגם נמצא באותה סירה מבחינת תקציב. אז כל פעם קונים וחוסכים קונים וחוסכים. אבל לא רצים וישר קונים. מומלץ לעשות קניות חכמות. גם תחשוב על זה שאם תקנה הכל במכה ומשהו לא יסתדר לך או תתבאס ממשהו או פתאום תרצה לעזוב בכלל את התחום. סתם תפסיד. גם תשאיר טעם טוב לעוד. אני יודע שיש תמיד את הרצון לקנות ולרכוש, אבל אל תלך בכיוון של "יש לי את הכלי הגדול ביותר..." תלך על פי מה שטוב לך. זה חכם מאוד להתייעץ בפורום מסוג זה עם אנשים שמבינים בתחום. לשאול להתעניין, אל תפסיק לרגע לרכוש ידע, למזלנו היום הוא מאוד חינמי ופתוח לקהל הרחב מאשר שהיה פעם. אני זוכר לפני 10 שנים שהאינטרנט לא היה כל כך פתוח, למצוא הסבר למשהו פשוט היית צריך לחפור עמוק מאוד. היום כבר יותר קליל. אבל עדיין אין זה אומר שהעבודה שלך נעשית קלה יותר. אלה זה רק עוד כלי.
על ה - Rode הייתי ממליץ מאוד, תבקש לשמוע אותו בחנות ולעשות כמה ניסיונות, אפילו תיכנס לאתר החברה לשמוע הקלטות, ומומלץ לרדת למשל ל - YOUTUBE ולשמוע הקלטות שאנשים ניסו. למשל פעם רציתי לקנות מקליט שטח דיגיטלי והיו כל מיני מקליטים שיוצאים לשטח ומנסים וחלק הקליטו עם מכשיר שאני רציתי אז ככה אתה יכול גם לשמוע ולקבל תמונת מצב על האיכות (רק לוודא שאיכות הסרט ב - YOUTUBE טובה כי אחרי זה אין לך אינדיקציה על ההקלטה).
זאת בכל מקרה הצעה שלי אחי. חכם מצידך לחסוך ולעשות קנייה טובה וחכמה.
|
|
|
הגדרות אשכול |
|
אפשרויות הצגת נושא |
תצוגה לינארית
|
חוקי משלוח הודעות
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
קוד HTML הינו כבוי
|
|
|
|
|